28 January 2012

10 FAKTA MENGENAI FACEBOOK


Sehari tidak berfacebook hidup tidak akan sempurna tanpanya. Itulah lumrah kehidupan masakini. Adakah anda merasakannya begitu? Apakah kebaikan dan juga keburukan yang diperolehi dalam berfacebook ini? Kali ini ariff ingin kongsikan 10 fakta mengenai facebook yang perlu anda tahu.



  1. Purata pengguna Facebook mempunyai 130 rakan-rakan dan dalam kebanyakan kes hanya berkomunikasi secara berkala dengan 4-7 daripada mereka.
  2. Lebih daripada 25% pengguna Internet menyedari bahawa keghairahan mereka akan menukar status perkahwinan pada profil mereka.
  3. Facebook mengharamkan penggunaan dan penyebaran gambar yang menunjukkan ibu sedang menyusukan bayinya.
  4. 1 daripada 5 punca perceraian di Amerika Syarikat adalah berpunca daripada halaman sosial ini.
  5. Al Pacino merupakan orang yang pertama "wajah" nya dipaparkan di Facebook.
  6. 36% pengguna menyemak akaun Facebook dan Twitter selepas melakukan hubungan seks.
  7. Lebih daripada 35 juta orang di seluruh dunia mengalami pengantungan akaun daripada Facebook. 
  8. Menurut penyelidikan di Ohio State University, pelajar-pelajar yang merupakan pengguna aktif rangkaian sosial mempunyai purata mata gred yang lebih teruk daripada rakan sekelas mereka.
  9. Pada tahun 2009, Burger King telah mebuat kempen iklan yang menarik iaitu sesiapa yang membuang (mengurangkan) dirinya daripada 10 orang kawan akanmendapat burger secara percuma.
  10. Seorang lelaki yang menawarkan khidmat seks kepada anak muda (anak gadis yang ditawarkan oleh bapanya) di Facebook telah ditangkap oleh polis di Pennsylvania. 
# Adakah facebook memberi lebih kebaikan atau lebih keburukan kepada kita? Fikir-fikirkan la ..

No comments: